PRZEDSZKOLE SIÓSTR SALEZJANEK W WARSZAWIE MIĘDZYLESIU

to PRZEDSZKOLE KATOLICKIE – ponieważ w osobie Chrystusa przedstawia pełnię człowieczeństwa, a w nauczaniu Kościoła znajduje punkt odniesienia dla wszystkich płaszczyzn życia człowieka.
to PRZEDSZKOLE SALEZJAŃSKIE – ponieważ czerpie natchnienie z systemu wychowawczego św. Jana Bosko bazującego na trzech zasadniczych elementach: rozumie, religii i dobroci.

Metoda wychowawcza

Jak pracujemy Każdego dnia troszczymy się o integralny rozwój dzieci uczęszczających do naszego przedszkola opierając się na personalistycznej koncepcji człowieka, systemie wartości chrześcijańskich głoszonych przez Kościół Katolicki oraz systemie wychowawczym św. Jana Bosko. Poprzez różnorodne inicjatywy o charakterze wychowawczym, dydaktycznym i formacyjnym dąży do wspomagania wszechstronnego rozwoju dziecka – w jego sferze duchowej, psychicznej i fizycznej. Działania ukierunkowane są na ścisłej współpracy z rodzicami wychowanków, opartej na mądrej i odpowiedzialnej miłości do dziecka, które św. Jan Bosko zamyka w słowach „Wychowanie jest sprawą serca”. Pragniemy, aby w przyszłości nasi wychowankowie byli "dobrymi Chrześcijanami i uczciwymi obywatelami " , jak tego pragnął sam ksiądz Bosko.

Misja przedszkola

Dzielimy nasze posłannictwo z Rodzicami, którzy powierzają nam swoje dzieci. Zachowujemy wiele elementów wychowania rodzinnego, współpracujemy z Rodzicami celem podtrzymywania procesu wychowania, tworzeniu rodzinnego klimatu i odpowiednich warunków rozwoju dziecka.

WYCHOWUJEMY NA DOBRYCH CHRZEŚCIJAN I UCZCIWYCH OBYWATELI

W naszym przedszkolu

  • Rodzice ściśle współpracują z wychowawcami w dziedzinie wychowania, tylko w ten sposób przedszkole może być przedłużeniem domu rodzinnego, by wartości, przekazywane dzieciom w przedszkolu były obecne również w domu i odwrotnie.
  • Budzimy wartości życia w przyjaźni z Bogiem i drugim człowiekiem
  • Stwarzamy wychowankom warunki do wszechstronnego rozwoju na miarę ich potrzeb i możliwości.
  • Kreujemy postawy aktywne, twórcze, wspieramy działania dziecka w różnych dziedzinach aktywności
  • Rozbudzamy zainteresowania otaczającym światem przyrodniczym, kulturowym i społecznym.
  • Pomagamy dzieciom w pozytywnym postrzeganiu siebie i rozumieniu swoich uczuć.
  • Traktujemy każde dziecko indywidualnie i podmiotowo.
  • Wdrażamy do zachowań społecznie akceptowanych.
  • Przygotowujemy dzieci do przeżywania sukcesu, ale również do radzenia sobie z porażkami.
Wizja przedszkola
Nasze przedszkole dąży do wszechstronnego i harmonijnego rozwoju Dziecka poprzez działalność profilaktyczną, stymulacyjną, kompensacyjną i kolektywną w rodzinnej atmosferze, poczuciu bezpieczeństwa i wzajemnego szacunku. Przygotowuje dzieci do odnoszenia sukcesów w dalszych etapach edukacji, wychowuje ludzi wierzących we własne siły, przyjaźnie nastawionych do otoczenia, odróżniających dobro od zła, aktywnych w podejmowaniu działań, kreatywnych, potrafiących współpracować w zespole. Nasi Wychowankowie rozumieją i szanują podstawowe wartości ogólnoludzkie i chrześcijańskie. Znają swoją godność Dziecka Bożego a wiarę w Boga potrafią wyrażać w modlitwie oraz w codziennych sytuacjach.
Wizerunek Absolwenta
Absolwent naszego przedszkola zna swoją godność Dziecka Bożego oraz swoją wartość jako człowiek, pielęgnuje wartości moralne takie jak: dobro, prawda, uczciwość, prawość, pracowitość, obowiązkowość. Posiada podstawową wiedzę i umiejętności niezbędne do dalszej edukacji. Orientuje się w najbliższym otoczeniu, domu i przedszkolu. Jest aktywnym członkiem rodziny. Nawiązuje przyjazne kontakty z ludźmi. Jest otwarty i wrażliwy na potrzeby innych. Rozumie potrzebę ponoszenia konsekwencji swoich działań. Stosuje się do norm obowiązujących w jego otoczeniu. Rozróżnia zachowania dobre i złe. Wyraża swoje przeżycia wewnętrzne i uczucia w różnych formach: słownej, ruchowej, muzycznej, plastycznej i technicznej. Jest ciekawy świata. Korzysta z dostępnych źródeł wiedzy i obserwacji zjawisk zachodzących w najbliższym otoczeniu. Potrafi stosować zasady bezpieczeństwa i higieny w typowych czynnościach. Posiada poczucie przynależności narodowej. Jest twórczy i aktywny. Buduje własny system wartości.